جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صرفه جویی زمان در اسباب کشی

در این مقاله می خواهیم چند نکته ساده و کاربردی درباری صرفه جویی زمان در اسباب کشی صحبت کنیم که باعث می شود در زمان کمتری اسباب کشی را انجام دهید و از این کار پر دردسر خلاص شوید

استفاده از کارتن اسباب کشی

شاید دارید به این فکر می کنید که استفاده از کارتن اسباب کشی زمان بیشتری را از ما میگیرد. شاید در نگاه اول این طور باشد اما زمانی که بیشتر فکر می کنیم به این نتیجه می رسیم که نظم استفاده از کارتن اسباب کشی باعث ایجاد نظم در اسباب کشی می شود و از قدیم گفته اند که: «نظم باعث سرعت در هر کاری می شود»

کارتن های اسباب کشی علاوه بر ایجاد نظم از وسایلتان مراقبت می کنند تا در خانه جدید با شکسته شدن وسایل ارزشمندتان روبرو نشوید.

استفاده از برچسب

دومین گزینه ای که بسیار در سرعت بخشیدن امر اسباب کشی موثر است استفاده از برچسب ها می باشد.

بعد از این که با استفاده از کارتن های اسباب کشی وسایلتان را بسته بندی کردید می توانید با استفاده از برچسب ها محتویات کارتن را بنویسید. این کار به شدت به شما در چیدن وسایل در خونه جدیدتان کمک می کند.

همچنین شما می توانید با استفاده از برچسب دیگر مشخص کنید که محتویات کارتن مربوط به کدام قسمت از خانه می باشد.

این نکات بسیار ساده هستند اما بسیار به شما کمک خواهند کرد.

کشوها را از کمد خارج کنید

در هنگام اسباب کشی اصلا نیازی نیست که کشو ها را خالی کنید و جداگانه به بسته بندی لباس ها بپردازید. بهتر است کشو ها را از کمد خارج کنید و به صورت جداگانه به مقصد برسانید. با این کار علاوه بر تسریع در کارتان کمد هارا هم سبک تر کرده اید و حمل آن ها بسیار آسان تر می شود.

دور ریختنی ها را هرچه سریع تر دور بریزید

گاها دیده می شود که افراد ابتدا وسایلشان را به طور کامل جابجا می کنند و سپس به د.ر ریختن وسایل بی فایده می پردازند. که این موضوع وقت زیادی را از شما می گیرد.

پس بهتر است که قبل از انتقال وسایل دور ریختنی و بی فایده آنها را از همان اول از فرایند اسباب کشی خارج نماییم.

با یک شرکت باربری هماهنگ کنید

پیشنهاد می کنیم از چند روز قبل از انجام اسبا کشی و همزمان با انجام بسته بندی وسایل با یک شرکت خوب هماهنگ کید.

بسیار دیده شده است که افراد وسایل خود را بسته بندی کرده اند و سپس به فکر حمل وسایل می افتد ک هاین موضوع گاها کار شما یک یا دو روز عقب می اندازد.

عجله نکنید

گاهی عجله کردن باعث می شوند که عمل اسباب کشی کند تر انجام شود. یکی از دلایل شکستگی وسایل خانه عجله کردن است. زمانی که در انجام کار شتاب زده هستید حوادثی پیش می آید که شما مجبورید برای جبران آن حوادث وقت بیشتری صرف کنید. عجله باعث میشود که هم وسایلتان دچار آسیب و شکستگی شود و هم کارتان به کندی پیش برود.

کنار دیوارها را خالی بگذارید

هنگام چیدن وسایل به این موضوع دقت کنید که وسایل هر اتاق را در وسط اتاق دپو کنید و از کناره های دیوار شروع به چیدن وسایل کنید. چون معمولا در وسط اتاق وسیله ای قرار نمیگیرد و شما مجبور نیستید برای قرار دادن یک وسیله، وسیله دیگر را جابجا کنید. این موضوع سبب می شود که به سرعت لوازم خانه تان را بچینید.

تقسیم کار

اگر نیروهای کمکی دارید و با هم مشغول انجام اسباب کشی می باشد پیشنهاد می کنیم در هنگام چیدن وسایل هر کدام یک قسمت از خانه را انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما مشقول چیدن اتاق هستید فرد دیگری وسایل آشپزخانه را بچیند.

نتیجه گیری

نکات گفته شده ر مقاله سرعت اسباب کشی را به شدت بالا خواهد برد. همین نکات ساده به شما کمک می کنند که اسباب کشی راحت تری را تجربه کنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

اگر این مقاله را دوست داشتید مقاله های زیر هم حتما برایتان مفید خواهند بود.

راهنمای اسباب کشی ، اصول بسته بندی در اسباب کشی

 

جستجو

نوشته های تازه

فهرست مطالب